December 8, 2019
Google Analytics- mierz, badaj, twórz

Google Analytics- mierz, badaj, twórz

  • By cybernoc.com.pl
  • 13 grudnia 2018
  • Comments Off

To przydatne narzędzie Google sprawdza sie zarówno w wielkich firmach jak i w przypadku małych blogów. Sprawdzanie ile osób odwiedziło naszą stronę, ile czasu na niej przebywało oraz skąd pochodzą, to niezwykle ciekawe informacje, które jednak mogą w efekcie przełożyć się na ważne z punktu widzenia dotarcia do nich, działania. To narzędzie statystyczne funkcjonuje od 2015 roku, jednak początkowo pewne funkcje jak ilość zakładanych kont, były ograniczone. Usługa jest bezpłatna, ale dla stron www, których miesięcznie nie odwiedza więcej niż 5 milionów odbiorców. Może z niej korzystać każdy, kto ma konto Google.

Możliwości statystyczne

Google Analytics to nie tylko sposób na analizowanie danych w czasie rzeczywistym, ale też zbieranie danych w ciągu dłuższego odcinka czasu. Co więcej, wszelkie dane mogą być wyeksportowane w formie gotowego raportu, co ułatwia analizę. W przypadku dużych serwisów przy pomocy tego narzędzia można zauważyć, że nagle spadły w miarę systematyczne wejścia, czego przyczyną może być błąd strony czy przerwa w funkcjonowaniu serwera. Ponadto integracja z kontem reklamowym pozwala na zaawansowane badanie grupy do której trafiła reklama, oraz na ocenę jej efektów. Google Analytics  świetnie sprawdza się też w przypadku sklepów internetowych zwanej inaczej e-commerce’ami. Odpowiednie podpięcie tego narzędzia przedstawia dokładne dane ile firma zarobiła w ciągu konkretnego odcinka czasu, jaki był przychód lub jak się kształtował na przestrzeni miesięcy, czy są widoczne spadki, w jakich miesiącach. To pozwala dostosować działania do sezonowości produktów czy usług, tak aby sprzedaż była równie dobra każdego miesiąca oraz wykazywała tendencję wzrostową.

Powyższe narzędzie jest stosunkowo proste w podstawowym zakresie, natomiast im bardziej zgłębimy jego funkcje, tym lepszym może się okazać z punktu widzenia biznesu online, który prowadzimy. Im więcej informacji o stronie i działaniu klientów, tym lepszy przekaz możemy przygotować, by zaangażować odbiorcę do pożądanego przez nas działania.

Google Analytics- mierz, badaj, twórz
5 (100%) 1 vote
Previous «
Next »